Thursday, February 17, 2011

RESEPI: DAGING MASAK ITAM

salam.

entah macam mana, pada suatu hari di kampung,
masa tue, saya, ma, makngah, n maksu kat dapur.
mak su nak masak daging masak itam. tau tak macam mana daging masak itam tuh? haa, sedap weyh..

okeh, tujuan entri kali ini bukan la untuk memberi resepi daging masak hitam tue. sebab frankly speaking, cik faiz pun ta pass nak masak lagiiiiii.. heh heh heh

saya cakap la kat depan mereka semua, dengan niat untuk menyakat ma saya: 'ma, kalu orang nak kawen, boleh tak?' hahahahaaaaaaaaaaaa

ma: ada calon dah ke? kawan se-batch ke? kawen la, klu da gatal sangat nak kawen..... (meleret jek bunyik kawen tuh.....)

faiz: haha. tadek la calonnya lagi. ma, klu orang tadek calon, ma carikan orang sorang, ma. (betul,dengan nada serius neh)

ma: tamau aq aih! cari sendiri.

faiz: alaaaaa ma neh....... (gilak serius time neh)

mak ngah ngan maksu aku menyokong betul bila aku sebut pasal kawen. (aish, makcik2 neh)

one of my friends asked me what kind of husband i would like to have in the future. i was kinda errrr tatau nak cakap ape.

" YA Allah seandainya dia diciptakan mnjdi milikku,baik utkku duniaku dan akhiratku..maka satukanlah kami dlm ikatan pernikahan.. tetapi Ya Allah....seandainya dia bukan milikku, tidak baik untukku duniaku dan akhiratku, maka pisahkan kami dn hubungkanlah kami sbg persaudaraan islam.."
boleh la neh, kalu ada crush kat sesapa. heh heh heh

malam tadi, i browsed thru websites and blogs la gitu.
nak share ckit neh.


ps: this was the first time i talked to my mum about getting married. korang ta tenguk reaction ma aku time tuh.. wa cakap sama lu! maybe terkedu kot. agaknya.
then, sejak tu la "kawen" ta lekang le setiap kali cik faiz balik ke rumah. hak2. mintak ampun ma oiiiii! orang tarik balik apa yang orang cakap tadik tue! slurpppp!!






1 comment:

  1. yana ler....saper lagi...February 20, 2011 at 6:18 PM

    ooo....
    aku phm....aku phm....
    aku pun bleh tbayang muke mak faiz tuh..
    hehehe.....

    ReplyDelete